Tests für Lungenembolie]
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    Tests für Lungenembolie MSCT-Darstellung der Lungenembolie | SpringerLink

    This service is more advanced with JavaScript available, Tests für Lungenembolie, learn more at http: Zur Bestimmung der klinischen Vortestwahrscheinlichkeit stehen validierte Scores zur Verfügung. Ein normaler D-Dimer-Wert erlaubt es, bei geringer klinischer Vortestwahrscheinlichkeit auf eine Bildgebung zu verzichten. Unter den bildgebenden Verfahren hat sich die Spiral-Computertomographie mit Phlebectomy trophischen Geschwüren zur Identifizierung zentraler und segmentaler LE durchgesetzt.

    Die Mehrheit der Patienten mit einer LE weist segmentale oder subsegmentale Embolien mit stabiler Kreislaufsituation auf. Die rechtsventrikuläre Funktion kann dennoch eingeschränkt sein und sollte echokardiographisch untersucht werden. Die Therapie der Wahl für kreislaufkompensierte Patienten besteht in der Antikoagulation mit unfraktioniertem oder niedermolekularem Heparin oder mit dem Pentasaccharid Fondaparinux bei gleichzeitiger Einleitung der oralen Antikoagulation mit einem Vitamin-K-Antagonisten.

    Im Fall einer ausgeprägten Dysfunktion bei massiver zentraler LE muss der Einsatz der zur Verfügung stehenden chirurgischen, kathetertechnischen Tests für Lungenembolie thrombolytischen therapeutischen Möglichkeiten in Erwägung gezogen werden. Only in one fourth to one third of patients admitted for suspected acute pulmonary embolism PE is PE objectively confirmed, implying that symptoms and clinical findings of acute PE are nonspecific.

    Clinical pretest probability for PE may be estimated on the basis of validated clinical scores. A low clinical pretest probability and a negative D-dimer value allow exclusion of PE without further imaging procedure.

    Among imaging techniques, multislice CT scanning has become the preferred method to visualize PE. The majority of patients presenting with acute segmental or subsegmental PE are hemodynamically stable, Tests für Lungenembolie.

    Right ventricular function may, Tests für Lungenembolie, however, be disturbed, and an echocardiography should be performed, therefore. Anticoagulation initiated Tests für Lungenembolie unfractionated or low-molecular-weight heparins or with the pentasaccharide fondaparinux overlapping with oral anticoagulation using vitamin K antagonists is the standard therapy for hemodynamically stable patients nach einer Operation am Bein Krampfadern in den Beinen major right ventricular dysfunction.

    When major right ventricular dysfunction is found due to central massive PE, immediate performance of surgical or catheter-guided embolectomy or thrombolysis should be considered. Unable to display preview. Diagnostik und Management der akuten Lungenembolie.

    Diagnosis and Treatment of Acute Pulmonary Embolism. Cite article How to cite? Cookies We use cookies to improve your experience with our site.


    Wells-Score – Wikipedia Tests für Lungenembolie

    By continuing to browse this site you agree to us using cookies as described in About Cookies. Pulmonary embolism PE can occur when a thrombus blood clot travels through the veins and lodges in the arteries of the lungs, producing an obstruction. People who are thought to be at risk include those with cancer, people who have had a recent surgical procedure or have experienced long periods of immobilisation and women who are pregnant.

    The clinical presentation can vary, Tests für Lungenembolie unexplained respiratory symptoms such as difficulty breathing, chest pain and an increased respiratory rate are common.

    D-dimers are fragments of protein released into the circulation when a blood clot breaks down as a result of normal body processes or with use of prescribed fibrinolytic medication. The D-dimer test is a laboratory assay currently Tests für Lungenembolie to rule out the presence of high D-dimer plasma levels and, by association, venous thromboembolism VTE. D-dimer tests are rapid, simple and inexpensive and can prevent the high costs associated with expensive diagnostic tests.

    The review focuses on those patients who are not already established on anticoagulation at the time of study recruitment. We searched 13 databases from conception until December We cross-checked the reference lists of relevant studies. Two review authors independently applied exclusion criteria to full papers and resolved disagreements by discussion. We resolved disagreements by discussion. None of the studies were at high risk of bias in any of the QUADAS-2 domains, but some uncertainty surrounded the validity of studies in some domains for which Tests für Lungenembolie risk of bias was uncertain.

    D-dimer assays demonstrated high sensitivity in all four studies, Tests für Lungenembolie, but with high levels of false-positive results, Tests für Lungenembolie, especially among those over the age of 65 years. Evidence from one study suggests that this test may have less utility in older populations, but no empirical evidence was available to support an increase in the Tests für Lungenembolie threshold of interpretation of D-dimer results for those over the age of 65 years.

    D-dimer for excluding pulmonary embolism in hospital outpatient and accident and emergency populations. Pulmonary embolism PE is a serious, potentially fatal condition that occurs when a blood clot becomes lodged in the blood vessels of the lungs. Tests that are available to detect Uterusblutungen und Thrombophlebitis clots in the lungs can be invasive and time-consuming, can carry a radiation burden and may be costly.

    Quick, easy-to-use and inexpensive tests that can be used to rule out the diagnosis would be very valuable. One such test is the D-dimer test, which is so named because it detects small pieces of protein in the blood, which are called D-dimer. This helps them to calculate a score for the patient's risk that symptoms are due to a PE, Tests für Lungenembolie.

    If the score shows that they are at high risk of a blood clot in the lungs, patients undergo diagnostic scanning immediately or are treated while test results are awaited. A D-dimer test can be ordered for people in low or moderate or unlikely risk groups; a negative D-dimer result might rule out the diagnosis of PE without the need for imaging. We assessed all available reports from a wide search of databases of medical literature. Four studies met our criteria, and data from patients were available.

    We found evidence that negative disease absent D-dimer tests are very good at ruling out PE and identifying people without PE, Tests für Lungenembolie, but high numbers of false-positive test results suggest that people with a raised D-dimer may not in fact have a PE; therefore, a positive result needs to be followed by imaging. In one study, false-positives were more common among people older than 65 years of age.

    The flow of patients and the timing of D-dimer and reference standard Tests für Lungenembolie were of greatest methodological concern; no study authors provided a flow diagram to show the flow of patients throughout their study, and only one study clearly reported the time between administration of index and reference standard tests, Tests für Lungenembolie. In the remaining three studies, timing between conduct of the index test and completion of the reference standard was not clearly reported, leading to an unclear classification of bias, Tests für Lungenembolie.

    Limited evidence from the studies included in this review suggests that quantitative D-dimer tests used in emergency departments have few false-negatives but very high levels of false-positive results, Tests für Lungenembolie, with a high level of sensitivity consistently evident across all age groups. This makes the test useful as a rule-out test but means that a positive result requires diagnostic imaging.

    D-dimer untuk mengetepikan embolisme pulmonari populasi pesakit luar dan kecemasan di hospital. Embolisme pulmonari EP adalah satu keadaan serius yang berpotensi membawa maut yang terjadi apabila darah beku tersumbat di dalam saluran darah paru-paru.

    Apabila tiba di jabatan kecemasan hospital dengan laporan susah bernafas, sesak nafas dan sakit dada, beberapa penjelasan adalah mungkin tetapi diagnosis yang cepat diperlukan. Ujian-ujian sedia ada bagi mengesan darah beku di paru-paru Tests für Lungenembolie invasif dan memakan masa, membawa beban sinaran dan mungkin melibatkan kos tinggiUjian-ujian pantas, senang diguna dan murah yang boleh diguna untuk mengetepikan diagnosis adalah sangat berharga.

    Salah satu ujian tersebut adalah ujian D-dimer, yang dinamakan sedemikian kerana ia mengesan cebisan protein di dalam darah, yang dikenali sebagai D-dimer. Ini membantu mereka mengira skor risiko pesakit tersebut sama ada gejala adalah berpunca dari EP. Jika skor menunjukkan mereka berisiko tinggi untuk darah beku di paru-paru, pesakit akan menjalani imbasan diagnostik dengan segera ataupun dirawat sementara menunggu keputusan-keputusan ujian.

    Ujian D-dimer dilakukan ke atas orang dalam kumpulan yang berisiko rendah atau sederhana atau tidak berkemungkinan ; keputusan D-dimer yang negatif mungkin dapat mengetepikan diagnosis EP tanpa memerlukan pengimejan. Kami menilai kesemua laporan sedia ada dari hasil carian meluas di pangkalan data penulisan perubatan, Tests für Lungenembolie. Empat kajian menepati kriteria kami, dan data daripada pesakit adalah tersedia.

    Kami menjumpai bukti bahawa ujian D-dimer negatif tiada penyakit adalah Tests für Lungenembolie untuk mengetepikan EP dan mengenalpasti orang tanpa EP, tetapi angka keputusan ujian positif-palsu yang tinggi mencadangkan bahawa orang Tests für Lungenembolie mempunyai D-dimer yang tinggi mungkin tidak ada EP; oleh itu, ujian yang positif perlu disusuli dengan pengimejan, Tests für Lungenembolie.

    Dalam satu kajian, positif-palsu adalah lebih lazim dalam kalangan orang berumur 65 tahun keatas. Pergerakan pesakit dan masa ujian D-dimer dan ujian rujukan piawai merupakan perhatian utama metodologi; tiada penulis memberikan carta alir yang menunjukkan pergerakan pesakit sepanjang tempoh kajian, dan hanya satu kajian melaporkan dengan jelas masa antara pentadbiran indeks dan ujian rujukan piawai.

    Dalam tiga kajian selebihnya, jangkamasa antara perlaksanaan ujian indeks dan lengkapnya rujukan piawai tidak dilaporkan dengan jelas, menyebabkan klasifikasi bias tidak jelas.

    Bukti yang terhad dari kajian-kajian dalam ulasan ini menunjukkan ujian D-dimer kuantitatif yang digunakan di jabatan-jabatan kecemasan mempunyai negatif-palsu yang rendah ob Krampf Fuß verletzt keputusan positif-palsu tahap tinggi, dengan tahap sensitiviti yang tinggi yang konsisten dalam semua kumpulan umur.

    Ini menjadikan ujian tersebut berguna sebagai ujian untuk mengetepikan tetapi ini bermakna keputusan yang positif memerlukan pengimejan diagnostik. Untuk sebarang pertanyaan mengenai terjemahan ini sila hubungi hairulnizam usm. Die Tests für Lungenembolie ist eine ernsthafte Erkrankung, die unter Umständen sogar zum Tode führen kann.

    Werden Patienten in der Notfallambulanz von Krankenhäusern mit Atembeschwerden, Luftnot und Brustschmerz vorstellig, sind mehrere Erkrankungen denkbar. Deshalb ist eine schnelle Diagnose notwendig. Die verfügbaren Tests, um Blutgerinnsel in Tests für Lungenembolie Lunge nachzuweisen, Tests für Lungenembolie, können einen invasiven Eingriff erfordern und daher zeitaufwändig sein oder eine Strahlenbelastung beinhalten und hohe Kosten verursachen.

    Schnelle, einfach durchzuführende und kostengünstige Tests zur Diagnose würden sich daher als sehr wertvoll erweisen. Wird ein Patient mit Luftnot und Brustschmerz in der Notfallambulanz des Krankenhauses vorstellig, nimmt man eine Untersuchung des Patienten vor und befragt ihn hinsichtlich seiner Krankengeschichte und seiner Lebensgewohnheiten.

    Auf diese Weise wird ein Risikowert d, Tests für Lungenembolie. Patienten werden sofort einer diagnostischen Computertomographie oder einer Perfusionsszintigraphie unterzogen oder behandelt während auf die Testergebnisse gewartet wirdwenn eine hohe Wahrscheinlichkeit für das Vorhandensein eines Blutgerinnsels in der Lunge festgestellt wird. Ein D-Dimer Test wird für Patienten angeordnet, die nur ein geringes oder moderates Risiko für eine Lungenembolie aufweisen.

    Denn mittels eines negativen D-Dimer Testergebnisses könnte eine Lungenembolie ausgeschlossen werden, ohne das bildgebende Verfahren eingesetzt werden müssen. In diesem Review wurden alle Studien in Betracht gezogen, Salbe aus Krampfadern Forum die Eignung von D-Dimeren zum Ausschluss einer Lungenembolie an Patienten untersuchen, die in der Sprechstunde oder der Notfallambulanz von Krankenhäusern vorstellig werden.

    Wir prüften alle verfügbaren Studien aus einer breit angelegten Suche in Datenbanken mit medizinischer Publikationen. Allerdings legt die hohe Anzahl der falsch-positiven Testergebnisse den Schluss nahe, dass selbst bei Patienten mit erhöhten D-Dimer Spiegel unter Umständen auch keine Lungenembolie vorliegen könnte. In einer Studie wurde eine höhere Häufigkeit von Falsch-Positiven bei Patienten, die älter als 65 Jahre waren, beobachtet. So wurde von den Autoren der herangezogenen Studien kein Flowdiagramm zum Patientenfluss in der Studie dokumentiert und nur in einer Studie wurde der Zeitpunkt zwischen der Durchführung des Index Tests und der Referenzstandard-Tests dokumentiert.

    In den verbleibenden drei Studien wurde der Tests für Lungenembolie zwischen der Durchführung des Index-Tests und dem Abschluss des Referenzstandard-Tests nicht eindeutig dokumentiert. Daher bleibt das Risiko für Bias unklar.

    Innerhalb diesen Reviews wurde bedingt Evidenz gefunden, dass der in Notfallambulanzen durchgeführte quantitative D-Dimer-Test wenige Falsch-Negative, wohl aber einen sehr hohen Anteil von falsch-positiven Testergebnissen mit sich bringt. Dabei wurde für alle Altersgruppen eine hohe Sensitivität ermittelt. Jedoch sollte ein positives Testergebnis durch bildgebende Diagnostik bestätigt werden. Article first published online: By continuing to browse this site you agree to us using cookies as described in About Cookies Remove maintenance message.

    Go to old article view Comment. Abstract Background Pulmonary embolism PE can occur when a thrombus blood clot travels through the veins and lodges in the arteries of the lungs, producing an obstruction. Search methods We searched 13 databases from conception until December Selection criteria Two review authors independently applied Tests für Lungenembolie criteria to full papers and resolved disagreements by discussion, Tests für Lungenembolie.

    English French Malay German. Background Pulmonary embolism PE is a serious, potentially fatal condition that occurs when a blood clot becomes lodged in the blood vessels of the lungs. Key results Four studies met our criteria, and trophischen Geschwüren Stadien Tests für Lungenembolie patients were available.

    Quality of the evidence The flow of patients and the timing of D-dimer and reference standard tests were of greatest methodological concern; no study authors provided a flow diagram to show the flow of patients throughout their study, and only one study clearly reported the time between administration of index and Tests für Lungenembolie standard tests.

    Conclusions Limited evidence from the studies included in this review suggests that quantitative D-dimer tests used in emergency departments have few false-negatives but very high levels of false-positive results, with a high level of sensitivity consistently evident across all age groups. Latarbelakang Embolisme pulmonari EP adalah satu keadaan serius yang berpotensi membawa maut yang terjadi apabila darah beku tersumbat di dalam saluran darah paru-paru.

    Keputusan-keputusan utama Empat kajian menepati kriteria kami, dan data daripada pesakit adalah tersedia. Kualiti bukti Pergerakan pesakit dan masa ujian D-dimer dan ujian rujukan piawai merupakan perhatian utama metodologi; tiada penulis memberikan carta alir Tests für Lungenembolie menunjukkan pergerakan pesakit sepanjang tempoh kajian, dan hanya satu kajian melaporkan dengan jelas masa antara pentadbiran indeks dan ujian rujukan piawai.

    Kesimpulan Bukti yang terhad dari kajian-kajian dalam ulasan ini ein Kompressionskleidungsstück nach der Operation auf Krampfadern ujian D-dimer kuantitatif yang digunakan di jabatan-jabatan kecemasan mempunyai negatif-palsu yang rendah tetapi keputusan positif-palsu tahap tinggi, Tests für Lungenembolie tahap sensitiviti yang tinggi yang konsisten dalam semua kumpulan umur.

    Hintergrund Die Lungenembolie ist eine ernsthafte Erkrankung, die unter Umständen sogar zum Tode führen kann, Tests für Lungenembolie. Studienmerkmale In diesem Review wurden alle Studien in Betracht gezogen, die die Eignung von D-Dimeren zum Ausschluss einer Lungenembolie an Patienten untersuchen, die in der Sprechstunde oder der Notfallambulanz von Krankenhäusern vorstellig werden, Tests für Lungenembolie.

    Schlussfolgerungen Innerhalb diesen Reviews wurde bedingt Evidenz gefunden, dass der in Notfallambulanzen durchgeführte quantitative D-Dimer-Test wenige Falsch-Negative, wohl aber einen sehr hohen Anteil von falsch-positiven Testergebnissen mit sich bringt. Anmerkungen zur Übersetzung D. Maurer, freigegeben durch Cochrane Deutschland. Continue reading full article.

    Editorial Group Cochrane Vascular Group. Number of times cited: DavenportElla A. Identification of acute pulmonary embolism on non-contrast computed tomography imaging, The American Journal of Emergency Medicine, 3510, Close article support pane.


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